ニューヨーク~東京の日常生活日記

リアルなNY~東京での日常生活や思い出などを気の向くままに綴っています。

日本でケンタッキーフライドチキンを食べてみました(I tried Kentucky Fried Chicken in Japan)

どなたでも登録できる、こちらもよろしくお願いします↓↓↓
ニューヨーク生活日記 - にほんブログ村



Fried chicken

Fried chicken



こんにちは、hirokoです。

今日は日本の 『ケンタッキーフライドチキン』について書きます。

帰国してから、テレビコマーシャルでやっていたチキンが美味しそうだったので食べてみました。

Hello, this is hiroko.

Today I will write about "Kentucky Fried Chicken" in Japan.

After returning to Japan, the chicken I was doing on TV commercials looked delicious, so I tried it.

 

 私は前に、日本語でニューヨークのケンタッキーについて書きました⇊

I wrote about Kentucky Fried Chicken in NY before in Japanese⇊

hiroko-ny.hatenadiary.com

 


目次(table of contents )

 

 

注文した物(What I ordered)

f:id:hiroko_ny:20201205190434j:plain

the Yuzu Shichimi chicken set

ゆず七味チキンセットを注文しました。これは限定商品で、今はありません。

香るゆず七味チキン、カーネルクリスピー、ポテトS、ドリンクMがついていました。

お値段は¥690でした。


I ordered the Yuzu Shichimi chicken set. This is a limited edition product and is no longer available.

It came with fragrant Yuzu Shichimi chicken, kernel crispy, potato S, and drink M.

The price was ¥ 690 + tax. (12/17/2020renewal)

 

 

お味(Taste)

f:id:hiroko_ny:20201205190457j:plain

The fragrant Yuzu Shichimi chicken

香るゆず七味チキンは骨なしの胸肉のフライドチキンに唐辛子、黒ゴマ、白ゴマ、パセリ、ゆずの皮がかけてあるものでした。ちょっとピリッとし、かすかに柚子の香りがしました。

カーネルクリスピーはとても美味しいと思いました。サクサクしていて、とても食感が良い物でした。

ポテトはもちろん、衣のついてないものです。アメリカの物とは異なります。

柚子の味目当てに香るゆず七味チキンを食べたかったわけですが、結局、カーネルクリスピーが一番おいしかったです。

The fragrant Yuzu Shichimi chicken was fried chicken with boneless breast and pepper, black sesame, white sesame, parsley, and yuzu peel. It was a little spicy and had a faint scent of yuzu.

I thought the kernel crispy was very delicious. It was crispy and had a very nice texture.

Of course, potatoes are not buttered. It's different from the American one.

I wanted to eat Yuzu Shichimi chicken, which is fragrant for the taste of Yuzu, but in the end, the kernel crispy was the most delicious.

 

 

まとめ(Summary)

ゆず七味チキンを一番食べたかったのですが、あまり柚子の香りがしなくて、カーネルクリスピーの方を気に入りました。

アメリカで食べたものと違い、チキンのサイズは1周りも2周りも小さく、このセット全部を食べることができました。

日本人の私にとっては塩味もちょうどよく、サイズもちょうどよく、日本の方が美味しいと感じました。

日本ではクリスマスがやってくると、ケンタッキーフライドチキンを食べたくなる人が多いです。またレポートしてみたいです。

 I wanted to eat Yuzu Shichimi chicken the most, but I didn't smell the yuzu so much, so I liked the kernel crispy.

Unlike what I ate in the US, the chicken was one or two smaller in size and I was able to eat the entire set.

For me as a Japanese person, the saltiness was just right, the size was just right, and I felt the Japanese fried chicken was more delicious.

In Japan, when Christmas comes, many people want to eat Kentucky Fried Chicken. I would like to report again.

 

 

最後までお読みいただきありがとうございました(^.^)

こちらもよろしくお願いします↓↓↓

 

 

 

(2021.2.2日本語訳追加)


人気ブログランキング var nend_params = {"media":64886,"site":336047,"spot":1000271,"type":1,"oriented":1};