ニューヨーク~東京の日常生活日記

リアルなNY~東京での日常生活や思い出などを気の向くままに綴っています。

クリスマスイブはケンタッキーのバーベキューチキンとBellasのカップケーキで決まり!(Christmas Eve is decided by Kentucky barbecue chicken and Bellas cupcakes!)

どなたでも登録できる、こちらもよろしくお願いします↓↓↓
ニューヨーク生活日記 - にほんブログ村

Christmas Eve menu

Christmas Eve menu

こんにちは、hirokoです。

もう過ぎてしまいましたが、今年のクリスマスイブの食事を紹介します。

日本では他の国と違い、クリスマスのチキンとしてケンタッキーのフライドチキンを食べることが多いです。そのため、ケンタッキーはクリスマス時はとても混みます。

私もそのトレンドに乗っかりケンタッキーに買いに行きましたが、フライドチキンは頼みませんでした。

 

Hello, this is hiroko.

It's already gone, but I'd like to introduce you to this year's Christmas Eve meal.

In Japan, unlike other countries, we often eat Kentucky fried chicken as Christmas chicken. As a result, Kentucky is very crowded at Christmas time.

I followed that trend and went to Kentucky to buy it, but I didn't ask for fried chicken.

 

目次(table of contents)

 

今年のクリスマスイブのメニュー(This year's Christmas Eve menu)

a barbecue chicken

a barbecue chicken

日本のケンタッキーでは毎年クリスマスには「パーティーバーレル」と言って、クリスマスの特別メニューを売り出します。これにはフライドチキンやポテト、サラダやケーキがついたものまであり、毎年違った絵柄のお皿やワイングラスなどが景品として付きます。今年はスヌーピー柄のボールでした。私も今までにお皿やワイングラスをもらったことがあります。

今年は一人だし、違うものを買いました。

私が頼んだものは、バーベキューチキン、ポテト、ビスケットです。

他にデザートとしてはBellasのカップケーキにしました。

 

バーベキューチキン1本 650円+消費税

 

Every Christmas in Kentucky, Japan, they sell "Party Barrel" as a special Christmas menu. These include fried chicken, potatoes, salads and cakes, and each year you get a plate or wine glass or bowl with a different pattern. This year it was a Snoopy patterned bowl. I have also received plates and a wine glass before.

I was alone this year and bought a different one.

I ordered a barbecue chicken, potatoes and a biscuit.

Another dessert was Bellas cupcakes.

 

one barbecue chicken ¥650+ tax

 

 

クリスマスイブのご馳走のお味は(The taste of Christmas Eve treats)

cupcakes

cupcakes

バーベキューチキンの見た目は焼いたチキンですが、お味はニンニクがとても効いていて、照り焼きの甘味を抑えたような味でした。濃い味でしたが、美味しかったです。

骨もしっかりついていて良い出汁が取れそうなので冷凍しました。

カップケーキの方は前に食べた時よりは生地がぼそぼそしているように感じました。クリスマスリースをイメージしたようなスペシャル味とミントチョコ味を買いましたが、ミントチョコ味の方がミントが少し効いていて美味しかったです。

 

The barbecue chicken looks like roasted chicken, but the taste is very effective with garlic, and it tastes like teriyaki with less sweetness. It had a strong taste, but it was delicious.

The bones are firmly attached and it seems that good soup stock can be obtained, so I frozen it.

The cupcakes felt more sloppy than when I ate them before. I bought a special taste and mint chocolate taste that resembled a Christmas wreath, but the mint chocolate taste was a little more effective and delicious.

 

 

まとめ(Summary)

今年のクリスマスイブのメイン料理は、ケンタッキーのバーベキューチキンにしました。この時期にしか見かけないものです。

バーベキューチキンは味が濃くて、美味しかったです。

カップケーキも添えて、満足のいくクリスマスイブのご馳走になりました。

 

The main dish on Christmas Eve this year was Kentucky barbecue chicken. It is something that can only be seen at this time.

The barbecue chicken had a strong taste and was delicious.

It was a satisfying Christmas Eve treat with cupcakes.

 

 

最後までお読みいただきありがとうございました(^.^)

Happy holidays!

読者登録もよろしくお願いします。

Thank you for reading to the end (^. ^)

Happy holidays!

Thank you for your cooperation ↓ ↓ ↓

 

 

 

(2021.2.4.日本語訳追加)

 

 

hiroko-ny.hatenadiary.com

 

 

hiroko-ny.hatenadiary.com

 


人気ブログランキング var nend_params = {"media":64886,"site":336047,"spot":1000271,"type":1,"oriented":1};